Educational processes and competences in the information and knowledge society of the 21st century
DOI:
https://doi.org/10.33131/24222208.358Abstract
The so-called information and knowledge society is based on the current amount of data, which is generated exponentially thanks to the implementation of emerging and convergent technologies. Likewise, due to the capacities that professionals demand to identify, select or categorize these types of data to later convert them into information and knowledge through consolidation - organization and learning processes respectively. In addition, society changes due to the emergence of new challenges of globalization such as virtualization, multiculturalism, social networks, false information, among others.
Downloads
References
N. Pérez Betancur, “Knowmads: Un desafío para el mercado laboral colombiano,” MODUM, vol. 2, no. 1, pp. 193–202, 2020, doi: http://revistas.sena.edu.co/index.php/Re_Mo/article/view/3031/3539.
M. Florez Romero, A. Guilar Barreto, Y. Hernandez Peña, J. P. Salazar Torres, J. A. Pinillos Villamizar, and C. Perez Fuentes, “Sociedad del conocimiento, las TIC y su influencia en la educación.,” Rev. Espac., vol. 38, no. 35, p. 39, 2017.
M. V. Gómez Navarro, A. M. Rojas Figueroa, and J. A. Londoño Gallego, “El Aprendizaje integral a través de La STEM, Reflexiones Sobre Su Aplicación,” MODUM, vol. 2, no. 1, pp. 219–225, 2020, doi: http://revistas.sena.edu.co/index.php/Re_Mo/article/view/3033.
H. D. Ortiz Alzate, L. G. Muñoz Marín, J. Cardeño Espinosa, y N. C. Alzate Osorno, «Impacto del uso de objetos interactivos de aprendizaje en la apropiación de conocimiento y su contribución en el desarrollo de competencias matemáticas: un resultado de experiencia de investigación», Rev. Cintex, vol. 21, n.º 1, pp. 71-88, jun. 2016.
M. Cruz Ventura, J. Bastida Muñoz, and A. García Oaxaca, “La formación científica básica en el proceso de enseñanza y aprendizaje,” Esc. Norm. Super. del Val. Toluca, pp. 1–14, 2018.
C. Nombela Cano, El conocimiento científico como referente político en el siglo XXI. Madrid, 2004.