Scientific Dissemination in Colombia, study case Institución Universitaria Pascual Bravo
DOI:
https://doi.org/10.33131/24222208.303Keywords:
Scientific DisseminationAbstract
Scientific outreach is defined as all those activities that disseminate and spread the scientific knowledge to the society with the primary aim that most of the population can assimilate and achieve scientific findings, theories, and new fields of knowledge. The effectivity of this outreach depends on the way to spread it being oral, written, or graphically, according to the knowledge area that involves. For example, graphic dissemination has been essential since old times in scientific areas as biology, medicine, or physics. In case of oral dissemination of science, it includes from speeches, conferences, and seminars, which has increased its discussion and dissemination power thanks to new technologies as live virtual conferences with online videoconferences and chats, as well as the subsequent publication online by written media on open access scientific journals, proceedings or digital books.
Downloads
References
Beraza, G., & Rodriguez, C. (2010). FACTORES DETERMINANTES DE LA UTILIZACIÓN DE LAS SPIN-OFFS COMO MECANISMO DE TRANSFERENCIA DE CONOCIMIENTO EN LAS UNIVERSIDADES. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 16, 115-135.
Duque Escobar, G. 2016. Estrategias de divulgación científica para Colombia. https://es.scribd.com/document/49871834/Estrategias-de-divulgacion-cientifica-para-Colombia
Ramírez Martínez, D.C.; Martínez Ruiz, L.C.; Castellanos Domínguez, O.F. 2012. Divulgación y difusión del conocimiento: las revistas científicas. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia. ISBN: 978-958-761-334-6 (e-book)
Sierras Cuartas, C. E. 2016. La precariedad de la divulgación científica en Colombia. July05, 2016 https://www.las2orillas.co/la-precariedad-de-la-divulgacion-cientifica-en-colombia/ Consulted: 01/12/2017.
Vasen, F; Vilchis, I. L. 2017. Sistemas nacionales de clasificación de revistas científicas en América Latina: tendencias recientes e implicaciones para la evaluación académica en ciencias sociales. Revista Mexicana de Ciencias Políticas y Sociales. Universidad Nacional Autónoma de México, núm. 231. pp. 199-228, ISSN-2448-492X